Dag 6: Van Joplin naar Oklahoma City - Reisverslag uit Oklahoma City, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Dag 6: Van Joplin naar Oklahoma City - Reisverslag uit Oklahoma City, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Dag 6: Van Joplin naar Oklahoma City

Door: Janneke en Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

28 Maart 2017 | Verenigde Staten, Oklahoma City

Jullie hebben geluk vandaag. Namelijk twee verslagen omdat Janneke naast het breien hard aan haar verslag heeft gewerkt.Verder weinig foto's gemaakt. Algemene indruk van Amerikanen: zet zijn er niet slimmer op geworden maar zijn bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Kunnen wij nog iets van leren. Voornaamste interesses zijn wapens en hoe je Amerika vindt. Great off course.
Wat een regen en onweer vannacht. Er leek geen eind aan te komen. De ene bui na de andere bui. De camping stond behoorlijk blank vanmorgen en het is grijs weer. Op de plattegrond stond zelf "shelter rooms". Wij zitten nl. in orkaan country. Daar hadden ze het trouwens bij Saint Louis op de camping ook al over. De bbq terug gebracht naar de mevrouw van de camping. Die had ze ons geleend. De mensen zijn allemaal vreselijk aardig en behulpzaam moet ik zeggen.
Rond half 10 gingen wij op weg naar Oklahoma City. Wij hebben nog een D tour gemaakt over stukje route 66 welke niet direct langs de interstate liep. Bij Vinita eraf. Een prachtige weg met weinig verkeer . Grote weide's met koeien en wij reden door Chelsea en Oologah Bushyhead. Wij wilden nog de Eastern Trail museum bezoeken en Will Rogers memorial, maar die hebben wij nooit gezien.
Voor het eerst tol betaald. Dat mag niet met credit card. Bijzonder want je kunt hier overal terecht met een cc. Dus cash betaald. Het zijn ook bedragen van niets. Een keer $2 en een keer $4,50.
De zon schijnt . Het is echt heerlijk weer. Net geluncht en een rondje gelopen. Vlak bij onze plek is een afvalwater plek met wel 100 of meer schildpadden erin. Heel bijzonder. Ze zijn wel bang want ze springen in het afvalwater zo gauw ze je horen. Toen ik terugkwam zat Joep met onze buurman te praten . Een heel aardige man met een golden retriever. Hij is wel een half uur met ons aan de praat geweest over zijn gunt en 3 honden.
Barbecuen is helaas niet mogelijk want er is brandgevaar. Wel vreemd want bij mijn rondje lopen leek wel of er een vloedgolf geweest is afgelopen nacht. Op deze camping hebben ze ook weer storm shelters.

• 28 Maart 2017 - 09:30

Saskia:

Lieve Janneke en Joep,
    Eindelijk tijd om jullie reisverslagen te lezen en mee te genieten.
    Ik lig in bed met griep dus jullie verhalen zijn een fijne afleiding...
    Enjoy and have great fun!
    Liefs,
    Saskia

• 28 Maart 2017 - 10:25

Manja:

Hoi Joep en Janneke!!
    Fijn dat we weer een eindje met jullie mee mochten reizen!
    Ik ken die kant van Amerika helemaal niet, al heb ik 11 jaar in New York gewoond. Maar ja, New York is Amerika niet...
    Hebben jullie het leuk daar? Wel ongewone en interessante staten om te bezoeken!
    Blijven jullie lang weg? Lekker rustig van de ene plaats naar de andere? Laat jezelf ondertussen niet omver blazen door de stormen en orkanen....
    Heel veel plezier nog en lekker ontspannen!!
    Veel liefs,
    Manja xx

• 28 Maart 2017 - 19:22

Mariska :

Hallo Joep en Janneke,

Wat leuk om jullie avonturen te lezen. Grappig om zo een beetje mee te krijgen wat jullie daar allemaal beleven in Amerika.

Jullie mogen wel wat meer fotos plaatsen ;-)

Groetjes Roel, Mariska en kids

• 28 Maart 2017 - 21:09

Angela :

Hoi Joep en Janneke
    Klinkt allemaal super,wel veel regen zo te horen.
    Maar gelukkig ook wat mooi weer.
    Leuk om jullie verhalen telkens te lezen hoor.
    Maar jullie rijden best wel veel km.
    Zou het wel leuk vinden als er wat meer

• 28 Maart 2017 - 22:06

Jasper :

Mooi avontuur weer van mijn reizende oom en tante. Doen jullie goed
    En dat blekkalf mag natuurlijk niet ontbreken in het verslag