Dag 8: Van Amarillo naar Albuquerque - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Dag 8: Van Amarillo naar Albuquerque - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Dag 8: Van Amarillo naar Albuquerque

Door: janneke en Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

30 Maart 2017 | Verenigde Staten, Albuquerque

Hele plannen voor vandaag in Amarillo, maar er kwam niets van terecht. Het ging gisteravond regenen. Er kwam geen eind aan. Om 3 uur 's nachts waaien, de camper stond gewoon te schudden. En een rukwinden. Ik dacht nog wij moeten misschien wel naar de shelter, maar in 1 keer werd het windstil. Heel idioot gewoon. Maar de regen stopte niet. Vanmorgen al wadend door het water op de camping naar de douches. Het was ook nog eens beren koud. Joep had een camping geboekt bij de 2de grand canyon, Palo Duro. Die hebben wij maar overgeslagen want het weercijfer was een 2 voor de hele dag. Wel wilde wij nog naar een camper museum. Dat ging ook niet door omdat de navigatie ons een wasbord weg opstuurde die 7 mijl zou duren. Wij werden helemaal door elkaar gerammeld. Toen maar direct naar Albuquerque. Nu zijn wij in New Mexico en hebben dus Texas achter ons gelaten. Weer vergezichten . Nu prairie's tot aan de horizon met allemaal kleine struiken. Net de camping geboekt. Wij willen straks nog naar de oude binnenstad van Albuquerque.
Mooie camping. Super geregeld. Onze plek was bezet , maar we kregen een upgrade zonder kabel tv. Ik snap de upgrade niet , maar prima plek. Heerlijk weer. Een taxi met Uber besteld. Joep moest eerst een hele app downloaden, maar toen dat een keer gedaan was kon Joep zelfs de Uber binnenloodsen omdat zij geen netwerk had. Ze kende haar stad ook niet, want wij moesten meer dan een half uur lopen voor wij in de oude binnenstad waren. Super leuke binnenstad. Erg klein en allemaal toeristenwinkeltjes met zilver en turquoise stenen, schilderijen en heel veel trossen gedroogde rode pepers. Rond gewandeld en toen naar een Mexicaans restaurantje achter de kerk: The Church Street Café. Het was een prachtige echt typisch Mexicaanse gelegenheid. Wij hadden 1 voorgerecht en allebei een fajita besteld. Het was heerlijk maar erg veel. Wij hadden beter van het hoofdgerecht maar 1 kunnen nemen. Wij kregen zelfs nog een toetje. Een echte goede afsluiting van een afwisselende dag.
Ben helemaal om met Uber. Ons taxisysteem kan van de baan. Met de Uber app werkt het geweldig. Binnen een aantal minuten heb je een taxi. Je kunt hem op je app de auto zelfs zien aankomen en je weet wat voor auto het moet zijn en wie de bestuurder is en in ons geval kon ik de chauffeuse naar ons toe dirigeren omdat haar gps niet meer werkte. Je rekent af met je app met een methode naar jouw keuze: Paypal, Credit Card etc. en via de app en mail krijg je keurig de afrekening.