Dag 12: Van Benson naar Apache Junction - Reisverslag uit Apache Junction, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Dag 12: Van Benson naar Apache Junction - Reisverslag uit Apache Junction, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Dag 12: Van Benson naar Apache Junction

Door: Janneke en Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

03 April 2017 | Verenigde Staten, Apache Junction

Vanmorgen de boel weer ingepakt. Wij hoeven vandaag maar 153 mile te rijden naar Apache Juntion, vlak bij Phoenix Arizona. Ondanks dat het zondag is, is het verschrikkelijk druk op de weg. De hemel is strak blauw en de zon schijnt. Wij gaan richting de woestijn en dat is te zien en te merken. Metershoge cactussen staan her en der in het landschap verspreid. Een prachtig gezicht. Er zitten allemaal kleine vogel gaten in, net als bij ons de ekster doet bij een boom. Onderweg zagen wij veel militaire posten en ik weet niet hoeveel gevangenissen. Je zou denken dat half Amerika in de bak zit. Nu staan er ook veel borden langs de weg, van advocaten die je willen helpen bij problemen als je een ongeluk hebt gehad. Ook staan er overal borden met wat het je kost aan geld of straf als je een wegwerker aanrijdt. Het wemelt van de verkeerspolitie. Iedereen houdt zich dan ook netjes aan de snelheid en regels.
De rit verliep voorspoedig. Wel kregen wij meldingen van gevaar voor stofwolken en hoge wind. Maar wij hebben nergens last van gehad en daardoor waren wij goed 12 uur al op de camping. Wij hebben besloten om hier maar eens lekker te luieren. De temperatuur is geweldig en er is bijna geen wind. Het zwembad is open en verwarmd, dus ga ik zo maar even te water.

• 03 April 2017 - 23:37

Niels, Andrea En Mees :

Wat leuk om te lezen dat jullie het fijn hebben daar. Geniet er nog van.