Dag 13: Van Apache Junction naar Needles - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Dag 13: Van Apache Junction naar Needles - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Dag 13: Van Apache Junction naar Needles

Blijf op de hoogte en volg Joep

04 April 2017 | Verenigde Staten, Needles

Vandaag weer een lange trip, naar Needels. Rond half 9 vertrokken. Het was enorm druk op de weg, zelfs bijna file. Vooral bij Phoenix. Maar wij zijn er goed door gekomen. Het is echt woestijn achtig gebied. Al sinds gisteren trouwens. Het kan plotseling heel erg gaan waaien en dan zijn er enorme stofwolken. Overal zie je cactussen en Aloe Vera en de vlaktes zijn kaal en steenachtig met kleine struiken. Wij zijn vandaag de grens van Arizona met Californië overgestoken. Er was zelfs een soort van grens controle. Ze vroegen of wij planten of speciale producten bij ons hadden bij de controlepost. Toen wij bij Californië kwamen moesten wij de Colorado rivier over. Wat is die mooi blauw zeg. Prachtig en zo groen bij de rivier, terwijl verder alles zo dor en droog is. De weg was trouwens een golvende baan. Ligt heuvelachtig. Vreemd gezicht.
Wij waren mooi op tijd op de camping en zijn daarom nog naar Oatman gegaan. Een oud mijnwerkers dorp aan de route 66, waar je echt geweest moet zijn. Het is volgens sommigen een spookstad, maar het barst er van de toeristen. Echt weer zo'n western stadje. Er lopen ezels door de stad die naar verluid vroeger in de mijn gebruikt werden. Ik heb gevraagd hoeveel het er zijn. Nu het zijn er 17. Bij het Oatman Hotel wat gedronken. Hier heeft Clark Gable zijn huwelijks nacht doorgebracht met............ de muren in de bar hangen echt helemaal vol met dollar biljetten. Het ging in een keer erg waaien en het werd koud. Toen wij naar de camping reden regende het. Nu schijnt de zon maar het waait nog steeds enorm.

• 04 April 2017 - 18:04

Marian:

Mooie foto's! Vooral die ezels.

• 04 April 2017 - 23:54

Manja:

Leuk! En hebben jullie alle dollarbiljetten laten hangen???
    Nog een fijne reis! Xx