Dag 4: Dagje Saint Louis - Reisverslag uit Joplin, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Dag 4: Dagje Saint Louis - Reisverslag uit Joplin, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Dag 4: Dagje Saint Louis

Door: Janneke en Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

27 Maart 2017 | Verenigde Staten, Joplin

Gisteravond heerlijk gebarbecued. Kippendij, gebakken aardappelen, sla en mais, of zoals de Amerikanen zo liefdevol zeggen "Corn". Heerlijk met een kampvuurtje. Op het laatst begon het te regenen. Joep had zijn raam open 's nachts en de vloer van de camper stond 's morgens blank.
Wij zitten vlak bij een spoorweg. Daar komen toch enorm lange treinen voorbij. Ik heb ze nog nooit zo lang gezien. Elke keer hangt mijn mond weer open.
Online tickets besteld voor een rivier cruise op de Missisippi op een oude schoepenboot. Wij gaan om 12 uur varen en gaan met de camper naar Saint Louis haven.
Om 10 uur vertrokken naar Saint Louis. Eerst de camper geparkeerd aan de Missisippi . Even bij de Arch en langs de rivier gelopen. Toen richting de boot gegaan. Wij waren wel wat vroeg, maar hebben daar onze ogen uitgekeken aan alle duwboten die voorbij kwamen. Wat een grote mega boten. Een duwboot en dan drie duwbakken naast elkaar en dan wel zon 6 of 7 achter elkaar. Een heel apparaat.
De boottocht was erg leuk en informatief. Wij hadden geluk met het weer. Droog en weinig wind. Na de vaart het oude centrum in. Eerst even wat eten uiteraard. Heel leuk gezeten aan een bunk tafeltje, een soort van zitje. Bij het afrekenen keek de dame op haar neus. Ik had een paar dollar als fooi gegeven. Zij zei, wij rekenen altijd 18% fooi. O zei ik dat wist ik niet, maar heb niet meer gegeven want bij een soort van hamburger tent lijkt mij dat wel erg veel.
Door de stad gelopen, langs de Budweiser Brouwerij en het Busch stadion van de Cardinals, de honkbalclub. Een mega groot gebeuren. Overal waren grote horeca gelegenheden waar mensen eten en drinken en naar grote schermen een match kijken. Wij vonden het jammer dat wij al gegeten hadden.
Om goed 4 uur weer op de camping. Het ging mij toch hard regenen. Dus naar binnen maar.

• 27 Maart 2017 - 05:37

Tsitsi Chikowore:

Joep and Janneke I want to get in touch with you and hopefully get to meet you while you are in the States My phone number is 6155865860 I am in San Francisco now but my house is in Tennessee