Dag 7: Van Oklahoma naar Amarillo - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Dag 7: Van Oklahoma naar Amarillo - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Dag 7: Van Oklahoma naar Amarillo

Door: Janneke en Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

29 Maart 2017 | Verenigde Staten, Amarillo

Wij zijn al om 9 uur vertrokken naar Lawton. Het is maar anderhalf uur rijden. Dus kunnen het rustig aan doen. Wij hebben inmiddels trouwens al 3 staten aangedaan, Illinois,Missouri en Oklahoma. En vandaag gaan wij naar Texas. Wij hebben al meer dan 1000 mile op het klokje.
In Lawton naar het Comanche National museum and culture center. Een echt indianen museum. Een deel ging over het leven van de indianen en er was een expositie van Little Chief, een indianen kunstenaar. Een klein maar leuk museum. Het graf van Geronimo Apache hebben helaas gemist. Waarschijnlijk een kwestie van ogen in de broekzak.
Nu weer onderweg. Hele vlaktes tot aan de horizon met niets. Af en toe wat koeien. The Great Plains of de prairie. Dit is waar je aan denkt bij Amerika. Akkers waar katoen heeft gestaan en die nu nog wit zijn alsof het gesneeuwd heeft. Het is zelfs een 2 baans weg. Wij passeren kleine dorpjes , waar de crisis echt toegeslagen heeft. Stukken met nieuwe fast food ketens met ervoor leegstaande panden. Het wordt plotseling erg mistig en zo donker dat het bijna nacht lijkt. Iedereen rijdt met groot licht. Dan gaat het ook nog regenen en onweren niet normaal. Je ziet bijna de auto's voor je niet meer. Wij hebben erge honger maar willen wachten tot bij Amarillo voor The Texan Steak restaurant . Daar waren wij om een uur of 3. Erg lekker gegeten. Toen naar de camping gegaan en nog boodschappen gedaan. Nu staan wij op de plek en hoeven even niets meer. Het is nu ook al half 6 geweest dus het is ook wel een keer klaar .