Dag 11: Benson - Reisverslag uit Benson, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Dag 11: Benson - Reisverslag uit Benson, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Dag 11: Benson

Door: Janneke en Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

02 April 2017 | Verenigde Staten, Benson

Vandaag naar Tombstone, Bisbee en het museum bij Fort Huachuca. Vanochtend heerlijk rustig aangedaan. Wij waren best vroeg naar bed gegaan, maar waren kapot van alle indrukken. Na een koude douche om half 10 op pad. Het is een koude nacht geweest maar het is nu zonnig en windstil.
Tombstone Village is echt geweldig. Je waant je in een western film. Het hele stadje is cowboy. Paarden, saloons, coaches, pistolen noem het maar op. Wij zijn om 11 uur naar de show van O.K. Corral gegaan. De geschiedenis van Wyatt Earp en Doc Holliday werd hier nagespeeld als een ware Disney show. Maar wel leuk gedaan. Er zijn zelfs meerdere western gemaakt over dit gebeuren. Een van de laatste zelfs met Kevin Costner en Gene Hackmann. Er zijn meerdere versies over de tijden heen. Wat betreft de show: ze hadden echt gevoel voor humor. Het duurde 30 minuten en dat was precies genoeg. De straten waren ook echt western film waardig. Afijn zoeken naar cowboy hoeden. Er waren er genoeg, maar de goede! Eigenlijk niet te doen. Toch allebei met een hoed naar buiten gegaan. Paarden, sheriffs en dames bijna bloot in onze saloon. Het was echt nep. Maar wel leuk. Nog wat rond gelopen, maar wij hadden Bisbee nog op ons programma staan. Dus om 2 uur op pad en Bisbee was eigenlijk niet Amerikaans. Klein kleurrijk en apart en happy, dus moesten wij dit doen. Nog geen 8 kilometer van de Mexicaanse grens maar echt alternatief. Wij zijn niet eens uitgestapt, omdat je eigenlijk nergens naartoe kon gaan, behalve natuurlijk een restaurant of zo. Toen naar onze volgende stop. Fort Huachuca. Na 20 mile waren wij er. Het bleek een militaire post te zijn. Wij reden naar de poort en zeiden wij willen naar het museum. Nou dat ging niet doo . Are you a resident, vroeg een echte soldaat met een donkere zonnebril, pokdalig gezicht, rare snor en hoed. Afijn, wij mochten niet binnen. Vonden we ook eigenlijk niet erg omdat we meer een Apache museum hadden verwacht en de heldendaden van het Amerikaanse leger niet noodzakelijkerwijs in een museum hoeven te zien. Dus waren wij toch nog vroeg thuis. Rond een uurtje of 4. Nu regent het weer maar het was een super leuke dag. Trouwens langs de weg staat hier: gebruik je asbak. Vanwege alle branden.