Dag 20: San Fransisco - Reisverslag uit Watsonville, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Dag 20: San Fransisco - Reisverslag uit Watsonville, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Dag 20: San Fransisco

Door: Janneke en Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

13 April 2017 | Verenigde Staten, Watsonville

's Morgens gelijk een auto gehuurd bij Enterprice. Ze kwamen ons weer netjes halen op de camping. Joep wilde nu een SUV. Nou het is een hele machine. Wij kunnen wel een taxi bedrijf beginnen. Het is een 8 zitter. Wij hebben bijna een trapje nodig om in en uit te stappen. Het rijdt als een zonnetje, want Joep reed meteen al 120 km waar dat niet mocht. Je merkt het gewoon niet.
Net cappuccino met een gebakje op, met uitzicht op de zee. En nu rijden wij helemaal langs de zee naar San Francisco. Op deze weg is het heerlijk rustig. Zelfs strand en dan weer kliffen met akkers met artisjokken of gewoon gras met allemaal bloemetjes.
Na bijna anderhalf uur rijden zijn wij eindelijk in San Francisco. Wat een auto's. Verschrikkelijk zoveel. 6 banen en daarna 4 de stad in. De Golden Gate Bridge was prachtig. Indrukwekkend hoor. Wij hadden geluk met het weer: helder en geen mist. Ik had gelezen over tolheffing en dat dat automatisch zou gaan. Wij hebben hulp gevraagd aan wat agenten. Die gaven ons een kaartje. Wat blijkt: wij kunnen dit vanavond via het internet regelen. Je betaalt wanneer je de stad weer ingaat, maar automatisch op nummerbord. Door naar Muir Woods met red wood trees, die tot de grootste ter wereld gerekend worden de red kustsequoia tree. Bomen die wel 3000 jaar oud zijn. Wat een dingen. Ik had gelezen dat er files zouden zijn, maar wij waren pas rond 2 uur daar en er was gelukkig niet veel verkeer naar het park. Door Joep zijn kaart staan wij overal vooraan. Terug naar huis. Onderweg heel erg lekker gegeten bij Barbara's Fishtrap. Crab. Allebei een schortje voor met uitzicht op zee in het zonnetje. Het zat er vol. Zelfs om goed 4 uur 's middags. Genieten.