Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Marrakech

Door: joepenjanneke

Blijf op de hoogte en volg Joep

14 Maart 2010 | Marokko, Marrakesh

Zo, ik heb mezelf een paar dagen vrijaf gegeven. Het is toch wel veel werk zo'n weblog. Echter ontzettend leuk om te doen en de reacties te zien. We zijn inmiddels aangeland in Marrakech. De must van Marocco in toeristische zin. Van veel mensen hoorden we dat de mensen hier erg opdringerig zijn. Het tegendeel blijkt. Het zijn echter fantastische verkopers. We hebben vandaag veel thee gedronken in vele winkeltjes of negocios en dan ben je eigenlijk verkocht. Je koopt altijd iets. Wij vinden nog voor redelijke prijzen ook, maar het spel er omheen is formidabel. Als ik nog ooit een verkoper in dienst neem, wordt het een Marokkaan. We kunnen ons gelukkig prijzen dat we de Honda 600 meegenomen hebben i.p.v. de scooter. Bij de stoplichten en het stadsverkeer ben ik met de pk's van de Honda natuurlijk verreweg de snelste en i.p.v. een vinger krijg je hier dan de duim. We staan op een geweldige camping aan de rand van de stad. Zwembad erbij en restaurant en een beetje privacy op de plek. Vandaag moest ik natuurlijk wel de races kijken, want die zijn heilig, maar daarna de stad in. De Soek is werkelijk geweldig en de mensen bijzonder aardig. Al vaak Marokkanen ontmoet die een mondje Hollands kennen. Zoals "mijn schatje in Utrecht Overvecht." Of "kijken, kijken, niet kopen." Met zulke uitspraken moet je wel weer een shop in en dan koop je altijd iets onder het . Ik zal straks nog wat foto's bijvoegen, waarin wij in een aantal vermommingen zijn te zien.
Van Janneke net gehoord dat ik weer iets vergeten ben. Op weg hiernatoe hebben nogal wat plaatsen doorkruist met ieder zijn specialiteit. De één het heilzame olie, lampen , vlechtwerk en tapijten. Bij de tapijten zijn we weer eens gestopt en dan ga je voor de bijl. Twee tapijten gekocht na de nodige thee die we eigenlijk niet wilden, toch mooi zijn, niet weten waar ze moeten liggen, maar ze liggen wel in de garage van de camper.

• 14 Maart 2010 - 18:13

Hans-Gerd:

Hallo Ihr Lieben,

der Camper ist ja riesig und ihr bekommt noch viele Dinge hinein. Sonst müsst ihr den Scooter in Maroko lassen und noch viele Dinge kaufen, die ihr niemals brauchen werdet.
    Vielleicht könnt ihr ja im restaurant dann eine Marokanische Ecke machen und dort gibt es dann nur Thee und Sachen zum Verkauf.

Liebe Grüße
    Hans-Gerd

• 14 Maart 2010 - 19:23

Harry:

koop je niet te veel tapijten en olie voor de lampen, gr harry

• 14 Maart 2010 - 19:37

Laurens,niels Andrea:

heej.
    alles goed daar?
    ik hoor het wel weer joep is weer aan het shoppen. Hoe vond nero de kleden en de thee?
    neemt janneke nog veel munt thee.
    hier hebben we een super geslaagd feest gehad.
    kus huize van hoorn

• 14 Maart 2010 - 21:02

Manja:

Je bent mooi hoor, Joep, met je blauwe doekje!! En Janneke heeft een knappe nieuwe vriend, zie ik.
    Sas en Wiet waren hier dit weekend. Het was er leuk en ik heb heel veel van onze zusje genoten. Het zijn twee schatten. Vanmorgen zijn we samen naar Breda geweest om tante Mieke en Marc te groeten. Mooie steen! Charlie, John en Bo waren er ook. Daarna samen een kopje koffie met bitterballen genomen bij "Moeke" in het Ginneke. We kijken uit naar het weekend van 9 april!
    Zo te zien zijn jullie lekker aan 't genieten, goed zo!

• 15 Maart 2010 - 10:32

Sacha:

Hé Joepie en Janneke,

Wat een verrekte goed idee om het restaurant te restylen in Marokkaanse sferen. We wilden met neven en nichtendag het menu toch al omgooien ipv gado gado tajineschotels, maar Gilbert kan couscous niet zo waarderen. Veel liefs Charlie en Sacha

• 15 Maart 2010 - 12:09

Jolanda & Herman:

fantastische om jullie zo te volgen en wat een leuke verhalen het thuisfront zit wel erg over nero in wie mist wie zou je denken gelukkig is de camper van formaat om alles mee te nemen kijk uit naar het volgende verslag

groetjes slagharen

• 16 Maart 2010 - 19:33

Mariska En Roel:

Dag Joep en Janneke,

Wat leuk dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben..
    Laurens maakte zich al een beetje zorgen om Nero..!
    Mooie foto hoor Joep, staat je goed..! Heb je ook al een bourkini gekocht?
    en Janneke, hoeveel truien heb je nou al afgebreid..?
    Geniet er nog maar even van wat voor je het weet is het alweer voorbij...!

Veel plezier nog ..

Liefs Mariska en Roel.

• 16 Maart 2010 - 20:47

Joop En Sarie:

je ziet er goed uit Joep, volgens Joop. Janneke heb je een nieuwe vriend?Hebben jullie al kameel gevaren??
    groetjes vanuit Mijdrecht

• 17 Maart 2010 - 09:48

Marian:

Is dat jullie nieuwe hond? Of is Nero zo gegroeid? Daar kunnen jullie ook nog de aangekochte spullen op vervoeren toch? Groetjes Marian