Fes - Reisverslag uit Fez, Marokko van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Fes - Reisverslag uit Fez, Marokko van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Fes

Door: joepenjanneke

Blijf op de hoogte en volg Joep

17 Maart 2010 | Marokko, Fez

Alweer een paar dagen geleden dat wij iets van ons hebben laten horen. Afgelopen dinsdag zijn we vanaf Marrakech vertrokken naar Fes. Een afstand van ongeveer 480 km. Het eerste deel ging redelijk voorspoedig, een gemiddelde van 70 km per uur is redelijk goed. Echter aangekomen bij Kasbah Tadla bleek de gewone weg naar Kenifra afgesloten te zijn. We moesten hierdoor een omweg nemen via Boujad en dan binnendoor naar Kenifra. Deze weg was niet goed, maar ja na 10 jaar Zimbabwe en Honduras zijn we wel wat gewend. Echter met een luxus camper als de onze is dit toch wel iets anders en probeer je het spul meer heel te houden. Kortom deze slechtere weg van 88 km kostte ons dik twee uur en dat valt nog niet tegen. Na Kenifra weer op een luxe weg die prachtig door de bergen van het Atlas gebergte loopt. Rond een uur of 5 kwamen we aan op de camping, ditmaal snel gevonden door wat hulp van TomTom waar ik een kaart van Marocco van had gevonden en waarvoor Niels me nog even een crack had gestuurd.
Vandaag zijn we vroeg opgestaan en met de motor de stad ingegaan. Raar opgebouwde stad waar we met wat zoekwerk op de plaats kwamen waar we wilden starten. Zoals al aangekondigd stormde ons na het parkeren van de motor al een gids genaamd Abdel tegemoet waar we na een prijsafspraak de volgende 3 uur mee doorbrachten in een veelheid van bezienswaardigheden en natturlijk bracht deze ons ook weer naar plekken waar gekocht moest worden. Meestal waren dit cooperaties en ze maakten over het algemeen verrekte mooi spul. Na een uitgebreide lunch hebben we nog even door de stad geknard en probeerden onze weg naar de camping terug te vinden. Onder andere door wat afgesloten wegen (het schijnt hier de afgelopen maanden gruwelijk veel te hebben geregend) kwam ik er niet uit en heb de oude truc maar weer uit de doos gehaald door een taxi te vragen voor me uit te rijden. Janneke kroop natuurlijk wel bij die taxi erin en ja hoor hij wist ons precies naar de camping te leiden, die ik de dag daarvoor zo makkelijk gevonden had.
Morgen rijden we weer naar de kust waarna we de volgende dag weer naar Ceuta rijden en ons inschepen naar Spanje.

• 17 Maart 2010 - 18:33

Harry K:

het weer zei er goed uit daar met 23 gr.De foto zei er goed uit met dit weer,en leuk. gr harry

• 17 Maart 2010 - 18:41

Oe Neve:

Joep: nieuwe hobby... wordt de voiliere verruild voor een slangenterrarium?

Ziet er goed uit allemaal en zo te zien genieten jullie volop! Leuk en avontuurlijk!

Nog niet geborreld aan de waterpiepe? Dat is toch ook traditie daar?

En hoe is het met de geur van Nero uit z'n bek?

Groetjes Jasper

• 17 Maart 2010 - 20:57

Laurens,andrea Niels:

zo wat een enthousiasme zeg.
    ik hoor wel dat het geweldig is in Marokko. was het een erg heuvelachtig pad. of kon de viercilinder het wel aan. vond je de f1 ook al zo saai??
    kus huize van hoorn

• 17 Maart 2010 - 20:58

Laurens En Niels:

poep poeppoep poeppoep poeppoep poep poeppoep poep

• 17 Maart 2010 - 22:45

Manja:

Ik zit hier waarempel ook al aan de Marokaanse thee!! Dan voel ik me 'n beetje in Marocco.
    Wees voorzichtig daar op die weggetjes in het Atlasgebergte met alle stenen die "s'nachts" naar beneden donderen...

• 18 Maart 2010 - 14:25

Jeannet:

Leuk zo'n verslag! ben erg benieuwd naar jullie verhalen!Wat een mooie wol daar voor jou janneke, kun je weer wat moois breien!

groetjes Jeannet

• 19 Maart 2010 - 11:10

Wiet:

Jeetje dat jullie alweer terug gaan naar Spanje, zo' n maand gaat wel erg snel. Geniet nog lekker van de kust in Marokko.
    Liefs John, wiet en Nina

• 19 Maart 2010 - 16:58

Jolanda & Herman:

heerlijk weer zo n lang verslag te lezen en wat genieten zeg wat ziet die ezel er zielig uit!
    kan je hem niet wat opvrolijke janneke?
    veel plezier en kijk uit naar jullie inscheepverslag

groet jolanda

• 20 Maart 2010 - 17:51

Marco En Angela:

Hoi reizigers,

het gaat jullie wel erg goed af denken wij. Echte reizigers en dan oook nog de economie daar goed spekken. Volgens mij zijn jullie ook erg blij met de luxe die jullie om je heen hebben en natuurlijk de camper. Als jullie maar niet te veel mediteriaan terugkomen he. Nou wij zijn net terug van wintersport en hopen weer snel iets van jullie te horen.

Gr,
    Marco