Dag 5: Van Saint Louis naar Joplin - Reisverslag uit Oklahoma City, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Dag 5: Van Saint Louis naar Joplin - Reisverslag uit Oklahoma City, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Dag 5: Van Saint Louis naar Joplin

Door: Janneke en Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

27 Maart 2017 | Verenigde Staten, Oklahoma City

Om 9 uur op pad. Eerst tanken. Nou dat had wat voeten in aarde. Je moet direct bij de pomp de credit card ingeven. De machine vroeg dan debitcard ja of nee. Daar hadden wij met een credit card nee in moeten vullen bleek, want ik ben binnen gaan vragen? Toen moesten wij een postcode ingeven. Weer naar binnen. De jongen vroeg voor hoeveel wil je tanken. Ik weer naar buiten, want ik wist niet hoe leeg de camper was. 60 dollar betaald en toen kijken of dat er wel helemaal in kon. Gelukkig wel.
Op pad . Eerst een deel van de route 66 gereden, maar die lag pal aan de interstate, dus na 2 uurtjes toeren toch maar even knallen op de interstate. Wij gaan eerst naar Springfield de fantastic caverns bezoeken. Toen wij van de interstate kwamen hebben wij zo'n 3,2 mile door een soort van Engelse countrysite gereden . Zo leuk en echt wat je graag wilt zien op het platteland. Ik heb het idee dat iedere Amerikaan aan de snelweg woont. Alle campings liggen ook bijna tegen de interstate aan. Altijd herrie van verkeer.
Wij hebben een leuke tour gehad. Echt op z'n Amerikaans. Wij mochten met z'n 2en in de jeep bij de gids zitten. Hij was erg aardig en onderhoudend. Het was meer een showtour. Overal gingen lichten aan en ze hadden aan ieder detail gedacht. Zelfs een film werd getoond in de grot . Wij weten nu ook waar Fort Knox vandaan komt en met een jeep en kar door de stalachtieten rijden is wel erg bijzonder.
Nu zitten wij in Joplin op de camping. Weer bij de interstate. Gaan strakjes barbecueën want het is weer prachtig weer.