Dag 19: Van Yosemite naar Santa Cruz - Reisverslag uit Watsonville, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Dag 19: Van Yosemite naar Santa Cruz - Reisverslag uit Watsonville, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Dag 19: Van Yosemite naar Santa Cruz

Door: Janneke en Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

13 April 2017 | Verenigde Staten, Watsonville

Vanmorgen vroeg op want wij willen voordat wij naar Santa Cruz KOA gaan, naar het Yosemite Valley nationaal park toe. Het was afgelopen nacht echt erg koud. De autoramen van de auto's om ons heen zijn allemaal bevroren. Het is nu prachtig weer gelukkig. De zon schijnt. Ontbijten doen wij onderweg, er is volgens de kaart net voor de entree nog een gelegenheid in eEl Portal. De weg naar het park is erg mooi, maar wel erg smal. Er is veel verkeer naar het park toe. Na 22 mile, waren wij bij het restaurant. Het zag er leuk uit. Naar binnen, maar het was een soort van tankshop. Voor verpakte broodjes en koffie uit de automaat. Nou dan maar door met een kop koffie . De rit naar Yosemite is prachtig en de naaldbomen zijn mega. De schors van de bomen is heel bijzonder. En hoog dat ze zijn. Ongelooflijk. Er lag sneeuw en er dreef ijs in de rivieren. De riviertjes zijn op delen erg wild en je kunt er dus ook raften. Er leven hier nog beren. Wij hebben wel herten gezien en uiteraard de waterval van Yosemite. Blij dat het weer mooi was want ik denk dat anders alles grijs is. Veel wegen waren dicht vanwege de sneeuw. Toen wij het park uitreden was er toch een file het park in. Niet te filmen. Ik denk dat de mensen wel een uur moesten wachten.
Op naar Santa Cruz. Onze weg ging door vruchtbare akkers, met sla, ui en veel notenbomen. Overal langs de weg stalletjes met fruit, noten en groente.
Om goed 3 uur 's middags op de camping aangekomen. wij zitten 1 mile van het strand, maar daar zijn geen eettentjes. De receptie zei dat wij naar de Santa Cruz Wharf moesten gaan. Wij daarheen. Het is net de pier van Scheveningen. Wij hebben midden op de pier geparkeerd. Met moeite want wij zijn wel erg lang met onze 8,5 meter. Heerlijk vis gegeten. Toen wij de pier aftreden kregen wij een hele preek van de parkeerwacht omdat wij toch wel een beetje asociaal geparkeerd stonden. Het bleef bij een waarschuwing en omdat Joep een invalidenkaart heeft was het parkeren gratis. Ongelooflijk toch.