Dag 18: Van Panamint Springs naar Mariposa - Reisverslag uit Panamint Springs, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Dag 18: Van Panamint Springs naar Mariposa - Reisverslag uit Panamint Springs, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Dag 18: Van Panamint Springs naar Mariposa

Door: Janneke en Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

09 April 2017 | Verenigde Staten, Panamint Springs

Vanmorgen vroeg op pad. Om 8 uur al. Omdat wij geen internet hadden wisten wij ook niet hoe lang wij rijden moesten. Er is nl een pas waar wij door moeten op bijna 3500 meter en anders moeten wij helemaal omrijden. Toen wij op de 395 kwamen binnen bereik van telefoonverbindingen vertelde Google Maps ons dat de pas over Mt. Dana op 10000 feet (3000 meter) gesloten was en wij dus alsnog 370 miles mochten rijden langs een minder leuke route die niet door Yosemite liep. Nog wat laatste mooie vergezichten op Death Valley en toen de bewoonde wereld weer in. Een lange dag, maar dit is dan ook meteen de laatste lange rit, want San Francesco is dan niet meer zo ver weg. Het eerste stuk van de rit zien wij de Sierra Nevada nog achter de woestijn. Een bijzonder gezicht dor en dan die besneeuwde bergen. Wij komen tijdens de rit door een heel vruchtbare vallei die begint bij Bakersfield. Het werd toch druk daar , ongelooflijk. En raadt eens wat wij zagen? Een afslag het Rabobank Arena en theater van Bakersfield. Joep werd er wild van. Daarna eindeloze velden met druivenvelden, citrusplantages en enorme akkers met fruitbomen. Af en toe hele grote veehouderijen met duizenden koeien op een aarden terrein met voerbakken en golfplaten overkappingen. Vond dat laatste wel een triest gezicht. Echte fabriekjes zijn die koeien. Onderweg naar Yosemite nationaal park hebben wij weer alle soorten weer en landschappen gehad. Wat weer betreft: zon, wind, regen, hagel en sneeuw. Het landschap op weg hiernaar toe was zo mooi. Na de vallei kregen wij eerst een soort van Cornwall achtig landschap en nu allemaal grote oude bomen en dennenbomen. Morgen nog naar Yosemite park en dan naar San Francisco.

• 09 April 2017 - 07:05

Benders :

Happy Birthday janneke
    Liebe Grüße Ute und HG

• 09 April 2017 - 10:19

Marian:

Lieve Janneke van harte gefelicteerd met je verjaardag! Ik bel je nog!

• 09 April 2017 - 10:51

Manja:

HAPPY BIRTHDAY TO YOU
    HAPPY BIRTHDAY TO YOUHOU
    Happy Birthday dear JANNEKE, happy birthday to youou...!!!
    Dit moet je wel hardop zingen, welteverstaan!
    Een héle fijne dag gewenst, samen lekker genieten met Joepie.
    En ik beloof om hier een lekker taartje op jouw gezondheid te eten, samen met Gilbert! Dikke zoen xxx

• 09 April 2017 - 11:27

Sasx

• 09 April 2017 - 20:01

Angela :

Hallo jarig jopje ,hopelijk fijne verjaardag gevierd

• 09 April 2017 - 20:12

Els:

Ha lieverd, gefeliciteerd met deze bijzondere leeftijd... xxxxx