Dag 17: van Las Vegas naar Panamint Springs - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Dag 17: van Las Vegas naar Panamint Springs - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Dag 17: van Las Vegas naar Panamint Springs

Door: Janneke en Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

09 April 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag naar Death Valley, de woestijn in. Wij moeten maar 170 mile rijden naar Panamint Springs, waar wij een camping geboekt hebben. Een rustig dagje, dachten wij. In de buitenwijken van Las Vegas begon de wind al aan te trekken en toen wij de stad uitreden, was er toch een zandstorm met rukwinden. Enorm. Joep had moeite om de camper op de weg te houden. Bij Amargosa Valley getankt en gevraagd hoe de weg was, als wij daar de afslag namen Death Valley in. Goed zei de mevrouw van het tankstation, maar wees voorzichtig honey, doe de lichten van je auto aan, met die zandstorm. Ik kreeg de deur van het tankstation niet eens open door de wind. Ze moesten mij helpen. Het eerste stuk zagen wij bijna niets, maar hadden wij nu wel de wind van voor. Met die koof vang je echt zoveel wind. Joep had er pijn van in zijn armen. Er was zelfs een verkeersbord dubbel geknakt en die lag nu half op de weg.
In Death Valley, was er gelukkig bijna geen wind. Dus konden wij alles goed zien. Eerst Dantes view. Prachtig gewoon in 1 woord . Een hele diepe vallei met het leek wel sneeuw en ijs. Waaien daar. Heel enorm en koud. Eigenlijk waren alleen maar voertuigen tot 25 feet toegestaan, maar met onze 28,5 feet hebben we de gok maar genomen. Op het laatst hadden we zelfs een stukje van 15% naar boven. Toen naar Zabrinsky Point, daar waren vroeger mijnen, voor borax. Door naar Furnace Creek, een mijnstadje met een hele oude herberg. Toen weer door een afwisselend landschap, soms rotsig, heel zwart en kaal, dan weer allemaal bergen en toen plotseling duinen zoals aan het strand, de Mesquito Flat Sand Dunes. En heet dat het was bij die duinen. Het waaide daar weer heel hard, maar warme wind. Het was allemaal zo indrukwekkend. Je kunt je zo voorstellen dat hier dinosaurussen hebben gelopen. Sommige valleien zien er uit alsof het de zee zou kunnen zijn. Onze camping ligt in de woestijn, en is prachtig gelegen. Geen internet of mobiele telefoon is hier mogelijk. 'S avond lekker bij een vuurtje gezeten. Heerlijk, maar het werd om 9 uur wel erg koud en het waaide zo erg, dat alles vol met zand raakte. Onze neuzen, ogen en oren. Voor het slapen gaan de camper geveegd, want het was zo zanderig binnen.

• 09 April 2017 - 10:45

Manja:

Wel spannend allemaal, zeg!!
    Een heel avontuur!
    Wel een erg boeiende reis die jullie maken....
    Blijf voorzichtig, OK? Xxx