Gardameer - Reisverslag uit Pacengo di Lazise, Italië van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Gardameer - Reisverslag uit Pacengo di Lazise, Italië van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Gardameer

Door: joepenjanneke

Blijf op de hoogte en volg Joep

17 September 2011 | Italië, Pacengo di Lazise

Afgelopen zondag rond een uur of drie vertrokken uit Paasloo om rond 7 uur te arriveren bij de fabriek van Niesmann Bisschoff in Polch, Duitsland. We hebben hier voor de volgende dag een afspraak zoals elk jaar voor de "Dichtungsprufung". Dit is nodig voor de garantie van de camper. Natuurlijk hebben we ook wat klusjes die aan de camper gedaan moeten worden. Zoals te verwachten loopt dit zeer ordelijk en natuurlijk kunnen ze alleen uitvoeren wat je hebt afgesproken. Met de nodige druk weten we te bewerkstelligen dat we voor de "Mittagsruhe" klaar zijn. Die is namelijk heilig in Duitsland en duurt anderhalf uur.
Dus rond een uur zijn we weer op weg naar de Elzas. Onderweg krijgt de wagen kuren en we besluiten na overleg met mijn garage te stoppen in Straatsburg en daar de volgende dag naar een Iveco garage te gaan. De volgende ochtend kunnen we daar om negen uur al terecht. De diagnose is snel gemaakt: er moet een nieuwe turbo in. Het ding is amper vier jaar oud met 46,000 op de teller maar het blijkt niet onder de garantie te vallen. Ben ik weer 2,000 kwijt en dat nadat de week daarvoor een nieuwe computer voor de automatische bak gemonteerd is en ook buiten de garantie viel. Maar goed de goede kant van de zaak is dat de wagen tegen de avond weer klaar is en wij de volgende dag weer doorkunnen. Tijdens de reparatie hebben wij de fiets gepakt en zijn Straatburg ingegaan.
De volgende dag zijn we vertrokken naar het Gardameer en zijn daar zonder kleerscheuren aangekomen op een plaats waar we vroeger met de kinderen en met Marc geweest zijn. De eerste avond staan we nog niet direct aan het water maar Janneke vind de volgende ochtend een lege plek direct aan het water waar we het gevaarte net tussen kunnen priegelen. We blijven hier een paar dagen, want het is prachtig weer en rond de 30 graden. En natuurlijk moet ik mijn internet nog regelen en dat is gisteren gebeurt. We zijn dus on-line en het eerste reisverslag kan er vandaag uit. We zijn van plan om morgen naar Rome te vertrekken en daarvandaan zal ik het volgende verslag versturen.

  • 17 September 2011 - 09:48

    Els:

    ben ik snel of ben ik snel??!! begint het net spannend te worden... of bewaar je dat voor het volgende blog..
    anyway... goeie reis verder (als het lukt) en veel plezier.. dan doen we Freek wel in januari
    X els

  • 17 September 2011 - 10:35

    Els:

    AHA dat is beter, nu kan ik alles lezen en jullie ook zien.. ziet er goed uit!

  • 17 September 2011 - 10:38

    Saskia:

    CiaoJ&J, wat leuk! Sturen jullie ook even een foto van de reizigers zelf ipv alleen hun vervoermiddel ;-)))?
    A presto, Sasx

  • 17 September 2011 - 10:40

    Saskia:

    ik word op mijn wenken bediend...haha...veel plezier daar!

  • 17 September 2011 - 11:24

    Laurens En Niels:

    Waar is Nero dan op de foto's? We missen hem!
    Poep

  • 17 September 2011 - 11:31

    Andrea:

    Respect voor die profielfoto!
    Kus

  • 17 September 2011 - 11:50

    Manja:

    Hey, wat leuk dat we weer mee kunnen delen in de vakantievreugde en -perikelen!
    Een hele fijne vakantie nog en veel groetjes uit den belgique waar allemaal prima is! Je ziet: Zonder regering gaat het ook, waarom zouden we er dan nog eentje nodig hebben??
    Ciao, ook van Gilberto. Xx

  • 17 September 2011 - 14:05

    Joop En Sarie:

    Nou jullie vakantie begint goed hoor.
    Maar het weer is in iedergeval beter als hier.
    Veel plezier

  • 17 September 2011 - 15:27

    Tijmen:

    Joh opa en oma alles goed daar? Ik poep nog steeds elke dag twee luiers vol! Ben ook nog erg eigenwijs hoor! Heb inmiddels al een nieuwe opa en oma gevonden(joop en saar) en daar slaap ik ook! Opa ik hoop dat ik punten heb gescoord met mijn mok! Ik heb nu ook dezelfde polo's als opa!
    Dag opa en oma

  • 17 September 2011 - 15:58

    Hans-Gerd:

    Hallo Ihr lieben Beide,

    ich finde es toll, dass ihr wieder unetrwegs seid. Schade,, dass ihr erst in der Werkstadt sein mußtet, aber dann Janneke nicht so viel einkaufen, denn ein Teil Geld ist schon weg. Bleibt der Laderaum also leerer?
    Viel Freude.

    Ute und Hans-Gerd

  • 17 September 2011 - 17:06

    Roel, Mariska,Tijmen:

    En we hebben internet! Ondanks de start toch een goed begin van de vakantie! Mooi weer lees ik en goede vooruitzichten.!
    Hier gaat alles zo z§n gangetje, Tijmen en Ik (maris) hebben jullie vandaag proberen te Skypen, helaas niet gelukt. We proberen het in de loop van de week wel weer! veel plezier nog daar! Joep hoe gaat het met de cadeautjes.. wat heb je allemaal uitgepakt?

    Liefs van ons en natuurlijk een hele dikke kus van Tijmen!

  • 19 September 2011 - 06:03

    Wiet:

    Leuk om weer met jullie mee te reizen, jammer van het oponthoud in het begin, maar het is natuurlijk ook geen VW busje. Zijn jullie ook nog op de plek geweest waar we vroeger op vakantie zijn geweest, Bardolino geloof ik. Maar volgens mij is dat nu nogal een toeristisch oord.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Pacengo di Lazise

Sicilië

Rondreis Italië

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2011

Agrigento, Erice, Palermo

03 Oktober 2011

Agrigento, Licata, Siracusa

26 September 2011

Taormina en Catania

21 September 2011

Roma II

19 September 2011

Roma
Joep

Actief sinds 01 Maart 2010
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 148724

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2022 - 23 Oktober 2022

Route 65

22 Maart 2017 - 14 April 2017

USA campertrip

07 September 2013 - 19 Oktober 2013

Griekenland 2013

11 September 2011 - 14 Oktober 2011

Sicilië

28 Februari 2010 - 28 Maart 2010

Reis Marokko

Landen bezocht: