Agrigento, Licata, Siracusa - Reisverslag uit Agrigento, Italië van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Agrigento, Licata, Siracusa - Reisverslag uit Agrigento, Italië van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Agrigento, Licata, Siracusa

Door: joepenjanneke

Blijf op de hoogte en volg Joep

03 Oktober 2011 | Italië, Agrigento

Na ons vertrek uit Catania zijn we naar een plaatsje voorbij Siracusa vertrokken: Avola. We hebben hier een prachtige camping gevonden met ons eigen privé strand en met het gebulder van de branding steeds als achtergrondmuziek. Camping Sabbiadoro. We zijn hier 4 nachten gebleven en hebben Siracusa vaak bezocht: een prachtige stad. Zie hiervoor de bijgaande foto's. Op zaterdagochtend zijn we doorgetrokken naar Licata een stuk van ongeveer 150 km waar we meer dan 4 uur over hebben gereden. De camping die we daar vonden was natuurlijk waardeloos, zeker na Sabbiadoro. We zijn hier toch twee nachten gebleven omdat we Villa Romana del Casale bezocht hebben, een prachtige romeinse villa met sauna's, baden en prachtig mozaïek. Vanochtend al vroeg vertrokken naar Agrigento, waar we nog meer ruïnes moeten bezoeken.

• 03 Oktober 2011 - 15:56

Els:

Hee vakantiegangers,

lekker genieten dus... wat een vrijheid! Vandaag onze laatste mooie zomerdag hier....
    jullie nog 11 dagen....

• 03 Oktober 2011 - 16:28

Manja:

Hallo J & J,
    Leuk om jullie weer te horen! 't Was zo stil dat ik al begon te denken dat jullie toch nogeens de Etna waren opgekropen... Vandaar de recente uitbarsting??
    Geniet nog lekker samen, dat doen wij ook! Hier is het vandaag weer 27 graden. Xxx

• 03 Oktober 2011 - 16:52

Niels En Andrea:

hoi,

wat een mooi weer, hebben jullie op deze camping beter bereik?

gr. niels en andrea

• 03 Oktober 2011 - 17:44

Sarie:

Geniet nog maar even van het mooie weer, het wordt hier van de week herfst zeggen de weermannen. groetjes van Joep en Sarie

• 03 Oktober 2011 - 19:57

Bas:

Ik lees over een prachtige stad en zie vervolgens vooral auto's. Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Wat doen jullie samen overigens in die witte Porche?

• 04 Oktober 2011 - 10:00

Marian:

Mooie foto's geniet nog maar van het mooie weer het is hier weer voorbij en de winterjas kan bijna uit de kast!! Groetjes

• 05 Oktober 2011 - 09:43

Saskia:

Ciao J+J, wat leuk toch om jullie reisverslagen te lezen! Hoe gaat 't trouwens met 't italiaans? Bijna vloeiend? Binnenkort ook maar weer eens 'n 'up to date' foto van de reizigers zelf, zodat we het verschil kunnen zien....! Un bacio, Sasx

• 05 Oktober 2011 - 13:58

Sjoerd En Ria:

julie hebben het naar je zin zo te zien
    geniet er maar van want hier is de herfst begonnen.veel wind en af en toe een bui.dieuwke is weer thuis en vindt het maar koud in nederland.ze in aangenomen bij de klm en moet 7nov al beginnen met de volgende stage dus weer op zoek naar huisvesting.geniet van jullie vakantie en we spreken elkaar
    groetjes en veel liefs de kosters

• 11 Oktober 2011 - 07:07

Roel Mariska Tijmen:

Leuk om te zien en te lezen dat jullie het geweldig hebben daar!
    Helaas voor jullie zit het er al weer bijna op! Een hele goede terug reis! en we skypen wel zodra jullie volop bereik hebben! Tot gauw, liefs van ons