Taormina en Catania - Reisverslag uit Taormina, Italië van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Taormina en Catania - Reisverslag uit Taormina, Italië van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Taormina en Catania

Door: joepenjanneke

Blijf op de hoogte en volg Joep

26 September 2011 | Italië, Taormina

Zaterdagochtend vroeg vertrokken uit Rome om rond een uur of 1 in Reggio de Calabria aan te komen. Inschepen op een boot naar Messina duurde niet lang en de oversteek duurde ook maar 40 minuten, daarna nog een 50 km rijden naar Taormina, waar we op camping Paradise hebben overnacht. Wat de camperhoogte betreft ging dat net naar deze plek. Zie de foto van de camper onder viaduct. Taormina is een prachtig plaatsje in de bergen met een prachtig Grieks amfitheater. Na twee dagen hier te zijn gebleven zijn we doorgereden naar Catania. Van daaruit hebben we geprobeerd de Etna te bereiken. Echter het weer is plotseling omgeslagen. Afgelopen nacht heeft het al gestortregend en op weg naar de Etna werden we overvallen door een stortbui en moesten we schuilen bij een tankstation samen met een lieftallige Siciliaanse postbezorgster op de scooter. Het water gutste de berg af. Na de stortbui wij weer verder, maar hoe hoger we kwamen des te kouder, natter en mistiger werd het. Uiteindelijk zijn we van de kou maar omgedraaid en naar beneden naar Catania gereden waar we het centrum hebben bekeken.

• 26 September 2011 - 15:44

Els:

Wij hebben hier heel mooi nazomerweer!!
    ciao amigos...

• 26 September 2011 - 16:44

Angela:

Jammer dat de erna niet gelukt is,maar het moet inderdaad mooi weervzijn daarvoor,anders ook zonde van het geld.hopelijk gaat het weer omslaan.jullie zijn heerlijk aan genieten Gr. Xxx Angela

• 27 September 2011 - 18:45

Harry K:

Ook daar kan het omweere,dus later de etna nog gezein. hier is het mooi weer .
    gr harry