Agrigento, Erice, Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Agrigento, Erice, Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Agrigento, Erice, Palermo

Door: joepenjanneke

Blijf op de hoogte en volg Joep

09 Oktober 2011 | Italië, Palermo

Dinsdag hebben we Valle dei Templi in Agrigento bezocht. Prachtig stukje ruïnes. Woensdagochtend vertrokken naar San Vito lo Capo, een prachtige badplaats op een schiereiland ten westen van Palermo. Vanuit daar hebben we het bergstadje Erice bezocht. Een lange klim daarnaar toe maar de moeite zeker waard. Vrijdagochtend naar Palermo vertrokken. Verblijven daar op een camping in een badplaatsje Capaci op Isola delle Femmine. Ligt maar op een 15 km van Palermo waar we iedere dag op de motor naartoe knallen. Palermo is leuk maar het verkeer is onvoorstelbaar chaotisch; Rome is er rustig bij. En bijzonder veilig. Liet vandaag gewoon mijn Iphone (voor de navigatie) op de motor zitten en zat er nog netjes op toen we terug kwamen. Morgen wordt onze laatste dag in Palermo en we schepen 's avonds in op de boot naar Livorno. Dit zal dus ook waarschijnlijk het laatste verslag zijn, want daarna stomen we terug naar Nederland met een tussenstop in de Elzas.

• 10 Oktober 2011 - 07:57

Jasper:

Livorno is erg mooi! 65km vanaf Livorno ligt Vinci. Daar is die koffiebranderij gevestigd waar ik destijds de bonen heb ingeslagen (Leonardo da Vinci)

Veel plezier nog in dit mooie land!

• 10 Oktober 2011 - 18:43

Manja:

Mooie foto's alweer!
    Nog veel plezier deze allerlaatste vakantiedagen en een gezellige en veilige terugreis toegewenst!
    Xxx

• 11 Oktober 2011 - 07:02