Dag 3: Van Terre Haute naar Saint Louis - Reisverslag uit Eureka, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Dag 3: Van Terre Haute naar Saint Louis - Reisverslag uit Eureka, Verenigde Staten van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Dag 3: Van Terre Haute naar Saint Louis

Door: Janneke en Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

25 Maart 2017 | Verenigde Staten, Eureka

Na een lange rit en 1 keer fout rijden zijn wij dan eindelijk om kwart over 8 op de camping bij Terre Haute, maar er is niemand bij de de receptie . Wel kon je gewoon de camping oprijden en een plaats uitzoeken. Toch nog even gebeld met de camping mevrouw. Wat bleek: wij hadden een andere camping geboekt 35 mile verder bij Casey, dus nog 3 kwartier rijden. Dat hebben wij niet meer gedaan. Wij waren er klaar mee. Om half 10 zaten wij eindelijk te eten. Door alles was het wel erg laat geworden en lagen wij pas om half 12 in bed.
Vanmorgen toch weer vroeg wakker. Het was nog donker tot half acht. Lekker rustig aan gedaan en nu weer op pad. Naar Saint Louis. Net stond er boven de weg dat wij de staats grens passeerden : Welcome to the land of Illinois, the land of Lincoln.
Wij kregen weer een uurtje cadeau en nu zit er weer 6 uur verschil in de tijdnet Nederland. Er rijden hier zoveel van die grote trucks rond. Mega, en gassen niet te geloven. Ze vliegen ons gewoon knetterhard voorbij. Alsof het een luxe wagen is. Ze zitten niet eens hoog in die auto's . Het verbaasd ons elke keer weer als er ons weer een voorbij komt stuiven. Soms met een vaartje van 75 mph wat toch even 120 km/uur is.Toch wel hard voor een 30+ tonner
Om 1 uur al bij de camping. Even nog geprobeerd om een auto te huren om mee naar Saint Louis te rijden, maar je kan die niet terug brengen op zaterdag of zondag, dus gaan wij morgen maar met de camper naar Saint Louis. Deze camping ligt naast six flags en die gaat morgen open, dus wordt het druk hier. Het is bovendien erg warm. Ik denk wel +20 graden. Vanavond komt er storm en onweer.
Eindelijk water in de camper. Dat is wel luxe. Geen water meer halen voor de afwas en doorspoelen van de wc is ook mogelijk . Ook fijn . Douchen kan nog niet want wij hebben nog geen warm water.
Boodschappen gedaan bij een super winkel schruck. Groente en lekkere kaas, lekkere snacks, goed vlees. Voor de lunch spul gehaald en voor vanavond bbq. Wel weer 200 dollar maar uit eten hebben wij geen zin in en wij hebben nu echt voorraad voor dagen.
Toch nog iets over de camper. Het is een mooi ding en redelijk uitgerust maar kan eigenlijk niet tippen aan de Carthago. Het is een 28 feet alkoof op een Ford F450 met een 5 trap automaat en V8 van rond de 6 liter. Toch presteert de Carthago met zijn 3 liter 4 cilinder en 8 trap Hi-matic wel een stukje beter.

• 25 Maart 2017 - 23:01

Manja:

Hoi Joep en Janneke!
    Leuk om te zien dat jullie een Amerika-rondreis aan het maken zijn! En superleuk dat ik jullie een beetje mee mag volgen in jullie blog!
    Het deed mij ook denken aan oom Lau's rondreis in de VS zo'n 35 jaar geleden...
    Blijven jullie lang weg?
    Geniet in ieder geval van dit onmetelijke land waar Holland in verloren raakt.
    Fijne tijd en...be careful!! Big hugs, manja xxx