Ceuta - Larache - Mehdiya - Reisverslag uit Kenitra, Marokko van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu Ceuta - Larache - Mehdiya - Reisverslag uit Kenitra, Marokko van Joep Hoorn - WaarBenJij.nu

Ceuta - Larache - Mehdiya

Door: joepenjanneke

Blijf op de hoogte en volg Joep

07 Maart 2010 | Marokko, Kenitra

Na aan boottripje van een 40 minuten van Algeciras naar Ceuta met nogal wat gesjoemel door een aantal vage figuren door de douane geleid. Het vergde wel wat baksjies, maar we waren er redelijk snel door. Daarna kwamen we op een snelweg die zo goed als klaar was en in no time waren we voorbij Tanger. We zijn doorgereden naar Asilah waar de campings inmiddels waren opgeheven. Daarna over de RN naar Larache waar we op een doorgangsplaats van de veerbootmij. overnacht hebben. Ze wisten die plek compleet vol te bouwen met allerlei soorten campers en zelfs een Pool op de fiets met een tentje. 's Middags met de motor het stadje bezocht en op de Place de Liberacion een thee en koffie gedronken. De volgende dag verder gereden naar Mehdiya, waar de resten vlak bij een smerig strand de resten vonden van Camping Internacional. De ontvangst was zeer vriendelijk en behulpzaam maar dat was het dan. Alleen een foto gemaakt van het plaatselijk vee op de camping en een ezel die Janneke achterna liep.
Inmiddels staan we net buiten Kenitra op een parkeerplaats van een grote supermarkt. Hier een USB stick gekocht waarmee ik in het grootste deel van het land hoop te kunnen internetten. Vandaar dit verslag. Vanavond stuur ik nog wel wat foto,s bij dit verslag want we willen nu eerst verder gaan rijden.

• 07 Maart 2010 - 12:34

Manja:

Hallo Joep en Janneke!
    Fijn om jullie nogeens te horen! Ik vind het echt wel gezellig om virtueel bij jullie op de koffie te komen in Marocco op een zondagmorgen (middag).
    't Kamperen valt daar niet echt mee, zo krijg ik de indruk....
    Gelukkig dat jullie een mooie camper hebben.
    Bij ons hier in den Belgique gaat alles goed. Het is erg koud! 't Vriest weer en in de Ardennen ligt een pak sneeuw. Dus jullie zitten goed! Maak nog vééél plezier en geniet zoveel mogelijk.
    dikke zoen van je ouwe zus-nicht, manja xxx

• 07 Maart 2010 - 12:34

Wiet:

Lieve Joep en Janneke,

Fijn dat jullie in Marokko zijn. De beschrijving van de grens doet me erg denken aan die film die we jullie hadden willen geven, ook met van die vage figuren en een hoop gesjoemel om de grens over te komen. Het prettige van het reisverslag is ook dat we naast jullie belevenissen, ook op de hoogte blijven van het thuisfront, dat maakt het wel bijzonder. Lieve Joep en Janneke, hopelijk komen jullie nu snel een heerlijke camping tegen die niet ontmanteld is en waar jullie lekker uit kunnen puffen van de reis. Geniet, en ook veel liefs voor de thuisblijvers.

John, Wiet en Nina

• 07 Maart 2010 - 16:12

Laurens:

heej joep en janneke.
    dus jullie zijn alweer hellemaal goed op weg. hier hebben de kippen en de honden het heerlijk en de planten verzuipen haast. haha. hoe is het met jullie en met nerotje.
    hij wordt erg gemist door de andere honden. we missen vooral het gepiep en het gegrom van bob over dat gezeur.
    gr.laurens

• 07 Maart 2010 - 16:23

Harry K:

het gaat toch nog wel goed in Marokko ,dat is toch goed nieuwe voor zo land. gr harrry.

• 07 Maart 2010 - 17:23

Marian:

Lieve Janneke en Joep,

Lees net jullie 2e verslag leuk om zo mee te reizen, net wat voor jouw Janneke een ezel die achter je aanloopt!Haha hier is het erg fris maar de zon schijnt volop. veel liefs Marian Rinus.

• 07 Maart 2010 - 18:12

Els:

Hallootjes, het ziet er niet uit of jullie het warm hebben (net als wij)

Daarvoor moeten jullie eerst de woestijn bereiken lijkt me...
    Maar daar kan het om deze tijd s-nachts nog heel koud zijn..
    hebben jullie een speciaal doel waar jullie heen willen of ga je het land rondtoeren???
    lieve groetjes van frans en Els
    Frans kwam leo Quack tegen en als jullie weer eens bij ons komen gaan we naar zijn cafe!

• 07 Maart 2010 - 18:14

Els:

Harry ga je dan ook mee naar Leo??
    en hoe zit het dan met onze reis naar Moskou haha
    zeker volgend jaar afwachten???

• 07 Maart 2010 - 21:30

Sarie En Joop:

wat weer betreft hadden jullie niet zo ver hoeven gaan. Het was vandaag hier prachtig weer maar wel koud

• 08 Maart 2010 - 08:33

Niels En Poepekontie:

hey,

mooi verhaal, is het wel een beetje warm. en nero had toch gekust met die ezel? heb je daar geen foto van?

groeten niels en poepekontie

• 08 Maart 2010 - 10:53